Guten Abend, gute Nacht, Von Englein bewacht

Kom precis hem från träningen och snart är det dags att kojsa. 
Jag måste bara avsluta den obligatoriska panikplugga läxor och smörja in mig med den där illaluktande salvan jag har, men jag överlever. Vill man vara fin och utan kontaktallergiseksem får man lida pin helt enkelt. I vanliga fall brukar jag runda av med body butter från The body shop, vilket tar bort den värsta lukten, men den är slut så jag får försöka stå ut. Jag lär ju inte dö av det precis.
Jag måste verkligen bli bättre på att göra läxorna med lite framförhållning. Eller pioritera annorlunda ska jag kanske säga. Nyss satt jag till exempel och skrev klart so-arbetet till på måndag trots att jag visste att jag ska kunna 10 verb i franskan utantill tills imorgon. 

Felprioriterat helt klart.
Och det var inte ens så att jag hade läst på verben lite förut och hade lite koll i alla fall. 
Nej, nej. Jag kan dem inte alls.
Det får bli två små "note to self" såhär en onsdagskväll.
1. Köp nytt body butter, om du vill undvika att lukta rutten palm.
2. Snälla kära, bli bättre på att planera.
over & out
(rubrik från Brahm's lullaby. Jag pratar inte tyska).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0